SOL - SKÖNHETSTIPS !

är helt inspirerad av sommaren, längtar som in i helv'te

Förbereda -

innan sommaren har börjat på riktigt, är det bra att förberda huden inför sommaren.. peela kroppen ordentligt med en grov bodyscrub så försvinner all död hud och din nya kan bli fint sommarbrun. lägg dig gärna i solariumet ett par gånger innan solens strålar börjar ta också så motverkar du både röd-brännan och det blir lättare att bli brun.

bodyscrub från the body shop kostar 215 kr och luktar supergott.

Fukta - för att behålla och vårda solbrännan & inte torka ut huden är det jätte viktigt att fukta huden ! smörj in dig med fuktkräm / bodylotion varje dag, speciellt i ansiktet. tänk också på att inte allt för ofta ta långa varma bad & duschar, då försvinner brunheten fortare..

jätte bra & lätt fuktkräm jag fick
med mig från apoteket här om dan, kostar ca 50 kr.

Sminkborttagning - andvänder du tex mascara på sommaren, tänk på att inte tvätta hela ansiktet med den utan bara runt ögonen. annars kan huden torka ut i onödan.

finns på åhlens..

Solskydd - solar du solarium ett par gånger innan solsesongen försvinner rödheten en del när du är i riktiga solen. har du lätt för att blir röd, tänk på att alltid smörja in dig det brända kommer flagna bort på en gång i alla fall. tänk annars på att smörja in dig där du blir röd, i mitt fall på axlarna & kinderna om jag inte solat solarium innan. sen kan man alltid köpa et solstift på tex apoteket så slipper du få bruna läppar

kostar ca 50 kr på apoteket !

Var föriktig - du som lättast blir knallröd måste tänka på att lätt bygga upp en solbrunna med mycket skydd & lite sol åt gången. undvik timmarna solen är som starkast, mellan 11 - 14.

Håret - även fast det är jätte fint att ha solblekt hår till en sommarbrun hud är jättefint så sliter håret jätte mycket av solen. det kan vara bra att köra en extra inpacking i veckan, det finns också skydd-spray man kan spraya med.


shampoo som skyddar mot solen & värme-tänger finns att köpa här

Vatten - drick mycket vatten ! man ska få i sig ca 3 liter vatten om dagen, 1 liter får du i dig via maten men du behöver fortfarande 2 liter till. vattnet ger dig inte bara mindre huvudvärk utan det är också bra för huden & håret

min favorit :)

den brännan jag får på sommaren har inte sköts av dom här tipsen, men har jätte bra pigment så det behövs inte. Men kan ändå låta huden må bra och följa dom här. Det ska jag iaf göra i år.

Kommentarer
Postat av: CASSIE

HAHAH EMELIE JAG MSÅTE TELLA EN SAK TILL DIG !:d

2010-01-26 @ 22:15:36
URL: http://cassandralindstroms.blogg.se/
Postat av: jennie

kan jag ta vissa tips, om jag skriver att jag fick dom från din blogg:D?

2010-01-27 @ 21:05:09
URL: http://jennielinneas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0